Najlepsze forum o grach mmo-rpg i nie tylko !!!
Fabularna gra internetowa stworzona przez niemiecką grupę programistów InnoGames GmbH. Gra roku 2008 w kategoriach najlepszy pomysł, najlepsza gra i najlepszy RPG
Strona : www.the-west.pl
Opis
Miejscem akcji gry jest Dziki Zachód. Celem gry jest zdobywanie doświadczenia, które przekłada się na poziomy. Od dziesiątego poziomu gracz ma do wyboru 4 klasy postaci: robotnika, poszukiwacza przygód, żołnierza i zawadiakę. Może także pozostać nowicjuszem. Gracz może zarabiać pieniądze (dolary) i zdobywać doświadczenie wykonując prace oraz zadania lub biorąc udział w pojedynkach. Za zdobyte pieniądze można kupować ekwipunek i broń. Zadania gracza polegają na wykonywaniu określonych prac, zdobywaniu przedmiotów i produktów, na wygrywaniu pojedynkach z NPC lub zamknięciu zadania czy przeczytania historii. Zadania dostaje się od zleceniodawców – barmana Henry Walkera, szeryfa Johna Fitzburna, tancerki Marii Roalstad i Indianina Waupeego oraz od piątej postaci (w zależności od klasy). Oprócz tego niektórzy zleceniodawcy są poza saloonem, na mapie.
Światy
W grze jest 14 światów
Klasy postaci
Po zdobyciu 10 poziomu gracz może wybrać jaką klasą postaci chce grać. W każdej klasie są do wyboru cztery Awatary, które nie zmieniają bonusów postaci. Do wyboru gracz ma takie klasy jak :
Nowicjusz
jest się nim od 1 do min. 10 poziomu, później można go zmienić
* wzrasta o 150% szybkość na mapie
Poszukiwacz przygód
Opis klasy: Poszukiwacz przygód jest podróżnikiem i odkrywcą. On nie szuka spokojnego życia, lecz odważnie kroczy po świecie w poszukiwaniu dobrego zysku. Poszukiwacze przygód to klasa dla graczy, którzy chętnie podejmują się zadań i kochają ryzyko.
Zaletami wybrania tej klasy jest:
* Szansa na znalezienie produktu podczas pracy wzrasta o 10%.
* Szansa na znalezienie przedmiotu podczas pracy wzrasta o 10%.
* Możliwość spania w obcym hotelu za darmo (do drugiego poziomu).
* Ryzyko zranienia się podczas pracy spada o 10%.
* Poczynając od 2. trafienia w ciągu jednej rundy bitwy o fort, ma 25% szans, aby przez resztę tej rundy ani razu nie zostać trafionym.
Zawadiaka [edytuj]
Opis klasy: Zawadiacy żyją chwilą, oni kochają pojedynki. Niektórzy z nich walczą za garść monet, inni z zemsty a jeszcze inni tylko dla zabawy. Zawadiacy rzadko prowadzą osiadły tryb życia, często podróżują z miasta do miasta w poszukiwaniu nowego przeciwnika. Zawadiacy to aktywni gracze którzy często szukają konfrontacji.
Głównie zajmuje się atakiem innych graczy, ale do samej walki niestety nic mu bonusy nie dają. Zaletami wybrania tej klasy jest:
* Prędkość na mapie wzrasta o 10%.
* Prędkość odzyskiwania motywacji do pojedynków wzrasta o 20%.
* Ilość zdobywanych pieniędzy podczas pojedynków wzrasta o 10%.
* W walce o fort ma 10% szans na zadanie trafienia krytycznego. Takie trafienie zadaje dodatkowe obrażenia w postaci 10% maksymalnej ilości życia.
Robotnik
Robotnik lubi uczciwą pracę oraz szuka konfrontacji z innymi graczami w tym przedsięwzięciu. Robotnik jest niezastąpiony w mieście dla efektywnej jego rozbudowy. Większość robotników stale przebywa w bliskiej odległości od miasta. Robotnicy to klasa postaci dla tych graczy którzy są przewidujący oraz chętnie udzielają się w rozwoju miasta.
Zajmuje się rozbudową miasta. Zaletami wybrania tej klasy jest:
* Otrzymuje 5% punktów doświadczenia więcej za wykonywanie każdej pracy.
* Płaci o 2% mniejszą opłatę bankową.
* Otrzymuje premię przy rozbudowie miasta od 5% posiadanych punktów umiejętności.
* Motywacja do budowy budynków w mieście wzrasta 10% szybciej.
* W walce o fort, bonus jego sektora jest powiększony o 40%.
Żołnierz
Wielu żołnierzy dąży do sławy i honorów, innych rzeczy jak wysoki żołd. Żołnierze są znani ze swej twardości, bronią się świetnie podczas pojedynków oraz bardzo dobrze atakują. W walkach pomaga im doświadczenie w obyciu ze wszystkimi rodzajami broni
Zajmuje się pojedynkami i walkami fortowymi. Zaletami wybrania tej klasy jest:
* Za każdy punkt umiejętności przydzielony na punkty życia otrzymuje dodatkowo 5 punktów życia.
* Zmniejszenie poziomu potrzebnego do użytkowania broni o 3 poziomy.
* Bonus do umiejętności taktyka o 50%.
* W bitwie o fort zwiększasz umiejętność dowodzenia swoją i swoich sąsiadów o 25% własnej umiejętności dowodzenia.
Z każdym nowym poziomem gracz dostaje możliwość dodania jednej cechy i trzech punktów umiejętności. Punkty wpływają na dostępne prace, wyniki pojedynków i punkty rozbudowy miasta. Istnieją cztery cechy i dwadzieścia umiejętności. Za każdym razem po dodaniu punktu do cechy umiejętności, które jej podlegają są zwiększane o jeden punkt. Wyróżnia się takie cechy i podlegające im umiejętności:
* Siła: Budowanie; Siła uderzenia; Odporność; Wytrzymałość; Punkty życia;
* Sprawność: Jazda konna; Refleks; Unik; Chowanie się; Pływanie;
* Zręczność: Celowanie; Strzelanie; Zakładanie pułapek; Sprawność manualna; Naprawa;
* Charyzma: Dowodzenie; Taktyka; Handel; Obchodzenie się ze zwierzętami; Zaskoczenie;
Pojedynek
Pojedynek w The West to walka pomiędzy dwoma graczami. Aby wyzwać na pojedynek innego gracza, musisz być członkiem miasta, które posiada grabarza. Gracz atakowany nie musi być ani w mieście, ani on-line. Nie możesz wyzwać na pojedynek gracza, który śpi w hotelu.
W pojedynku pod uwagę są brane:
* miejsce uderzeń (ustawiasz je przed walką)
* miejsce uniku (ustawiasz je przed walką)
* broń pojedynkowa (strzelecka lub do walki wręcz)
* strzelanie lub siła uderzenia (w zależności od broni)
* celowanie
* unik
* refleks
* odporność
* zaskoczenie (gdy wywołałeś pojedynek)
* taktyka (gdy pojedynek wywołał przeciwnik)
Miasta
Gracze mają możliwość założenia własnego miasta, co kosztuje trzysta dolarów i osiemdziesiąt punktów energii[2]. Daje im to o wiele więcej możliwości, np. korzystanie z banku, lepsze oraz tańsze przedmioty w sklepach, możliwość pojedynkowania się oraz darmowy pokój w hotelu. Można rozbudowywać budynki, a osiągając coraz większe poziomy mamy możliwość kupowania lepszego ekwipunku oraz korzystanie z lepszych warunków. W mieście są dostępne trzy rangi: mieszczanin, rada miasta i założyciel miasta.
Budynki:
* Ratusz – Z każdym stopniem rozbudowania ratusza spada stopień trudności rozbudowania innego budynku o pięć punktów.
* Budynki mieszkalne – Z każdym kolejnym poziomem rozbudowania budynków mieszkalnych do miasta może dołączyć 5 nowych członków[3].
* Bank – Im wyższy poziom rozbudowania banku, tym mniejsza prowizja za wpłatę do banku[4].
* Hotel – Wraz z wzrastającym poziomem hotelu może wypoczywać w lepszych warunkach i skuteczniej regenerować swoje siły[5].
* Rusznikarz – Z każdym nowym poziomem rusznikarza wzrasta ilość nowych broni, które on sprzedaje[6].
* Krawiec – Z każdym kolejnym poziomem rozbudowania krawca otrzymuje on nowe ulepszone przedmioty i ubrania[7].
* General Store – Z każdym kolejnym poziomem rozbudowania budynku handlarza będą oferowane nowe, lepsze przedmioty.
* Grabarz – Dzięki budynkowi grabarza można pojedynkować z innymi graczami.
* Saloon – to budynek, który przenosi gracza do zleceniodawców, a w obcym mieście można się tu pojedynkować.
* Poczta – budynek, który nas przenosi gracza do okna wiadomości, w którym można prowadzić rozmowy z innymi graczami.
* Kościół – budynek, w którym gracz może się pomodlić. Skutki modlitwy to wprowadzanie więcej punktów rozbudowy do miasta oraz lepsze przedmioty w wybudowanych sklepach. Można także zdobyć medale za modlitwę[8].
* Targ – Tutaj gracze mogą handlować między sobą. Można kupować/sprzedawać/licytować produkty.
* Szeryf – U szeryfa można wystawić list gończy za jakimś graczem, lub po prostu stać się łowcą głów i przyjmować takie zlecenia.
Forty
W każdym sektorze mapy świata są 3 forty (1 duży, 1 średni i 1 mały).
Do małego fortu mogą należeć 2 miasta, do średniego 3 miasta, a do dużego 4 miasta. Miasto które założyło fort może zapraszać inne miasta do swojego fortu. Miasta może zapraszać tylko założyciel fortu. Istnieje możliwość usunięcia miasta z danego fortu.
Bitwa o fort
Jedynym sposobem na uzyskanie fortu zajętego przez miasto lub miasta jest podjęcie walki. Aby zainicjować bitwę założyciel miasta lub członek rady miasta musi się znajdować w forcie. Poza tym w kasie miejskiej musi być odpowiednia suma pieniędzy oraz wystarczająco rozbudowane miasto. Każdy gracz może się przyłączyć do walki. Wystarczy że jest członkiem miasta. Przed bitwą wybieramy start naszej osoby oraz miejsce docelowe. Rundy zaczynają się zazwyczaj po minucie. Po zakończeniu bitwy uczestnik dostaje raport, w którym opisane jest jego doświadczenie jakie zdobył, szczęście oraz otrzymane obrażenia.
Konto Premium [edytuj]
Podobnie jak w wielu innych grach, tak i w The West jest możliwość zakupienia konta Premium, lecz w The West zamiast typowych punktów Premium kupuje się tzw. bryłki złota za pomocą np. SMSa, przelew z konta bankowego. Za korzystanie z bryłek dostaje się medal "Wspierający rozwój gry" . Każde ulepszenie kosztuje 50 bryłek złota na 14 dni. Za posiadane bryłki można uaktywnić następujące ulepszenia:
* Szybsza regeneracja sił – Energia regeneruje się 50% szybciej, można mieć maksymalnie 150 punktów energii.
* Automatyzacja – Możliwość dodania ośmiu prac do kolejki, które zostaną wykonane jedno po drugim.
* Większy zarobek – Wynagrodzenie podczas pracy wzrasta o 50%, przedmioty znalezione podczas pracy są o 50% wartościowsze, szczęście znalezienia produktu podczas pracy zwiększa się o 50%.
* Premia postaci – Podwaja wszystkie korzyści klasy postaci.
Ulepszenia można też dostać w nagrodę za zadania:
* 3 dni większego zarobku – Za ukończenie zadania "Głodowa praca" u Marii Roalstad
* 7 dni automatyzacji – Za ukończenie zadania "Soczyste steki" u Barmana Henrego Walkera
* 4 dni szybszej regeneracji sił – Za ukończenie zadania "Tylko wizja?" u Waupee
TESKT SKOPIOWANY Z WIKIPEDIA.ORG
Offline